10 Haziran 2014 Salı

Enocta Hakkında

UZÖ 501 Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Temelleri dersinde, hocamız Doç.Dr. Hasan Çalışkan’ın isteği ile çalıştığımız kurumları kısaca tanıtıyoruz. Ben de kısaca uzaktan eğitim deneyimimi aktarmak ve Enocta’yı tanıtmak istiyorum.

ODTÜ Endüstri Mühendisliği’den 1994 yılında mezun olduktan sonra, İş Bankası’nda çalışmaya başladım. Yaklaşık 3,5 yıl süren bu iş deneyimim sırasında, banka şubelerinde, sürekli öğrenmenin ne kadar önemli olduğunu gözlemledim. İş Bankası’nda olduğu gibi, diğer bankalarda ve diğer kurumlarda, çalışanların sürekli gelişimi için bir dizi ürün ve hizmet sunabileceğimizi, ortağım Burak ile 1997 yılından itibaren düşünmeye başladık. Mart 1997’de AB Yazılım adıyla ilk şirketimizi kurduk. Önce bazı özel yazılım projeleri ve CD’ler ürettik. Çok geçmeden, 1998 yılından itibaren kurumlara uzaktan eğitim hizmetleri sunmaya başladık. Türkiye’nin ilk ÖYS (öğretim Yönetim Sistemi veya LMS(Learning Management System)) yazılımını kodladık. Kurumlara ilk Türkçe e-öğrenme malzemelerini ürettiğimiz Microsoft ofis eğitimleri ile sunduk. İlk çalışmaya başladığımız kurumlar, ilaç sektörü, Telekom ve bankacılık sektöründe idi. 1998 – 2002 yılları e-öğrenme kavramını kurumlara anlattığımız, birlikte ilk projeleri yaptığımız, öğrenme ve geçiş süreci idi.

1997’de temelleri atılan ve 2002’de Enocta adını alan Türkiye’nin e-öğrenme alanındaki ilk şirketi olduk. Enocta ürün ve hizmetlerini sürekli geliştiriyor, çalışanlara onları iş hedeflerine ulaştıracak güncel bilgi ve yetkinlikleri kazanabilmesi için yardımcı oluyor.

Enocta, 400’den fazla firma, kamu kurumu ve üniversiteye; e-öğrenme, eğitim ve gelişim için ihtiyaç duydukları hizmet ve ürünleri tek bir çatı altında toplayarak, tek noktadan çözümler sunuyor. Enocta’nın sistemlerini, eğitimlerini 1,7 milyondan fazla kullanıcı düzenli olarak takip ediyor.

Kritik bazı kilometre taşlarımızı sunmak istiyorum;

1997 – AB Yazılım firmasını kurduk.
1998 – İlk e-öğrenme müşterimizi kazandık ve ilk projemizi ürettik.
2002 – Enocta adını aldık, bir şirket birleşmesi yaşadık.
2003 - Türkiye’nin ilk bireysel eğitim portalini kurduk (www.sanal-kampus.com)
2004 - İlk yurtdışı projemizi ve AB projelerini başlattık
2005 - İlk Enocta Eğitim Kataloğu’nu kurumların hizmetine sunduk
2006 - Sınıf Eğitimleri yönetimi modülünü EEP’ye (Enocta ÖYS ürünün adı) ekledik
2007 - 100. Müşterimize  ulaştık
2008 - Dünyanın e-öğrenme devi Skillsoft ile işbirliği kurduk
2009 - İçerik üretiminde 1.000 eğitim barajını aştık!
2010 - KurumsalTUBE ve Mobil Öğrenme  uygulamalarını başlattık
2011 - Enocta Eğitim Filmleri ve Sosyal Öğrenme’yi  hayata geçirdik
2012 - Mobil Eğitimler Kataloğu’muzu zenginleştirdik
2013 - Sosyal Öğrenme modülümüzü yeniledik


Daha detaylı bilgi için www.enocta.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder